Direktlänk till inlägg 7 juni 2013

Wrong Direction Del 3

Av Emelie Directioner - 7 juni 2013 18:44

Själv blir jag riktigt nöjd med mig själv och ska precis ta kort en sista gång när dörren lås upp och mamma öppnar ytterdörren.

_________________________________________________________________________________________________



Jag hör henne ropa från hallen:

- Emeli, jag är hemma nu!

Jag stänger fort av mobilen och låser upp dörren till badrummet. Jag går ut i hallen och får se mammas ansiktsuttryck:

- Emeli Stacey Hiller, vad är detta för dumheter?! skriker mamma till mig

Jag försöker komma på något att säga och säger:

- Jag har färgat håret och klippt mig! Vad tycker du? Jag snurrar ett varv och stannar sedan upp och ler mot mamma.

- Emeli, gå upp på ditt rum!!

- Men mamma...

- Nu!!! skriker mamma och pekar mot trappan.

Jag gör som hon säger och går långsamt upp för trappan. Där nere hör jag mamma ropa till mig:

- Emeli, vi får prata om det här ikväll!!

Jag tar fram min telefon och börjar gå igenom alla bilder på mig själv. När jag tittat på alla så går jag ner igen. Det är tyst där nere men mamma sitter i soffan och tittar på Hela England bakar. Jag harklar mig och ställer mig i dörröppningen. Jag tittar på henne och hon gör tecken att jag ska sätta mig brevid henne. Jag går långsamt in till mamma och sätter mig i soffan. Jag tar en hårslinga och börjar snurra på den. Mamma drar undan håret och tittar på mig:

- Emeli, jag vet att du har blivit äldre nu men jag tycker fortfarande inte det är okej att du färgar håret. Speciellt inte om du inte har frågat! Nu är det ju så att det som är gjort är gjort och den där färgen kommer sitta i länge. Men nästa gång vill jag att du frågar mig om lov innan du gör något sådant här själv, så kan jag hjälpa dig! Okej?

- Mm, säger jag. Men blev det inte fint?

- Jag gillar ju dina guldiga slingor, men ja det blev fint Emis!

Jag ler mot mamma och hon ler tillbaka. Jag ställer mig upp och ska precis gå upp på mitt rum när mamma säger:

- Du, Emis jag har köpt en sak åt dig...

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emelie Directioner - 7 juni 2013 13:08

Som vanligt pratar Lilly om One Direction, jag fattar inte själv hur den människan kan leva på One Direction. Jag menar det finns ju mycket bättre saker än ett pojkband! ______________________________________________________________________________...

Av Emelie Directioner - 7 juni 2013 11:45

Wrong Direction: Hej, mitt namn är Emeli och jag bor i London. Jag är 17 år. London är en stor stad och här bor det mycket folk. Jag är en helt vanlig person, jag klär på mig varje dag, borstar tänderna, har kompisar som älskar One Direction! Allts...

Presentation


One Direction

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
Juni 2013
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards